Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej jest związane z koniecznością zlecenia części zadań zewnętrznym wykonawcom projektu. Może mieć to związek zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla wielu przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka posiada w takim stopniu wykwalifikowanych członków administracji, by w sposób profesjonalny taki raport poddać analizie. Z tego powodu znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej materii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale także każdy projekt tworzą od zera. Tak właśnie dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z działalności konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę charakterystyki danego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie także cel tworzenia takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. W procesie powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo ważne są także cykliczne spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno liczbowe jak i odmienne w profesjonalny, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie analizy rynku są przy tym wykonywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. teksty folderów firmowych. Można więc efektywnie wykorzystać je w dalszych działaniach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze finansowym, jak i planów całościowych.